Pozycja do snu, czyli ulga dla kręgosłupa

Sen to jedyny czas, kiedy możemy w 100% się zrelaksować. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o zdrowy i bezpieczny wypoczynek. Nie powinien być niczym zakłócony ani też nie może trwać zbyt krótko. Często jednak z powodu niewiedzy, robimy wszystko, by się nie wyspać i wstać obolałym oraz zmęczonym. Z tego powodu powstał ten artykuł. Wyjaśnimy w nim, jaka pozycja do snu odciąży nie tylko kręgosłup, ale i całe ciało.

Źródło problemu, czyli pozycja do snu

Wiele osób śpi w podobnej pozycji. Zwijają się w kłębek lub zasypiają na brzuchu. To najgorsze pozycje dla naszego kręgosłupa i całego szkieletu. W taki sposób, mięśnie nie wypoczywają, a jedynie spinają się, by zabezpieczyć narządy wewnętrznej i kości przed uszkodzeniem. Mowa ciała zawsze oddziałuje na procesy zachodzące w całym organizmie, nawet wtedy gdy śpimy. Dlatego ważne jest, by szybko przywyknąć do nowych, zdrowych i bezpiecznych dla nas pozycji. Najlepszy będzie wypoczynek na prawym boku. Wtedy ciężar ciała i podłoże nie naciska na najważniejsze narządy wewnętrzne. Gdy z kolei mamy problemy z kręgosłupem, do tej pozycji dopiszmy konieczność włożenia małej poduszki między kolana. Takie ułożenie do snu sprawi, że nasz kręgosłup oraz cały organizm naprawdę wypocznie w nocy.

Zmiana nawyków i zmiana pościeli

Zmiana nawyków to nie tylko obranie innej pozycji do snu, ale również wymiana tego, co nie sprzyja higienie wypoczynku. Na pierwszy ogień idzie pościel. Tekstylia ze sztucznych, czyli syntetycznych tkanin to wrogowie naszego zdrowia. Sprawiają, że skóra się poci, nie może oddychać, a my z kolei pocimy się w nocy i wybudzamy. Stąd już niedaleka droga do problemów z cerą, oddechem i włosami. W końcu spędzanie 8 godzin pod „plastikową” poszwą, nie może przynieść niczego dobrego. Druga rzecz, którą warto wymienić to poduszki, kołdra i materac. Te pierwsze są najważniejsze, ponieważ odpowiadają za pozycję głowy w czasie snu. Dobrym zamiennikiem zwykłych poduszek, może być, np. poduszka pikowana.

Wszystko, co potrzebne, by zaprowadzić w sypialni warunki do zdrowego i higienicznego snu, możesz znaleźć na tej stronie: https://expertsnu.pl/.