6 niezawodnych sposobów na dobry sen

Czasami są takie dni, kiedy nie możemy zasnąć, co chwilę budzimy się w środku nocy lub po prostu mimo przespanych 7-8 godzin, czujemy zmęczenie i brak energii. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Dlatego dziś przedstawiamy 6 niezawodnych sposobów na dobry sen.

6 sposobów na dobry sen

Poniżej przedstawiamy 6 najlepszych sposobów na dobry sen. Na pewno ułatwią one nie tylko zasypianie, ale i spotęgują efektywność wypoczynku.

  1. Świeże powietrze i umiarkowane ciepło. Dobrze, by w sypialni panowała jednakowa temperatura i by zawsze pomieszczenie to było wywietrzone. Najodpowiedniejsza temperatura do snu to 18-21°C.
  2. Nie montuj w sypialni mocnych żarówek i lamp dających jaskrawe oświetlenie. Ciepłe, lekkie światło to sprzymierzeniec zdrowego snu.
  3. Nie warto pić herbaty ani kawy na około 3 godziny przed snem, ponieważ każdy z tych napojów zawiera składniki odpowiedzialne za pobudzenie organizmu.
  4. Zainwestuj w gładkie, lekkie i delikatne tekstylia na pościel. Zrezygnuj z poliestrowych.
  5. Nie wnoś do sypialni urządzeń elektrycznych. Ich fale zakłócają fazy snu i mogą powodować zmęczenie i problemy z koncentracją.
  6. Zasłaniaj rolety na noc, by światło padające z latarni nie budziło Cię w nocy. Tym bardziej, gdy okna pokoju wychodzą na wschód. Dzięki roletom będziesz mógł spać odrobinę dłużej i efektywniej.

Co jeszcze warto zrobić?

Zadbanie o to, pod czym śpimy i z jakich materiałów są wykonane nasze kołdry, poduszki i materace, to klucz do zachowania higieny snu i wysypiania się. Jeśli chcemy mieć pewność, że pościel jest dobrej jakości, kupujmy ją od znanych producentów, którzy oferują poszewki i inne tekstylia do sypialni z naturalnych tkanin.

Na przykład Expert Snu to sklep online, w którym kupisz akcesoria i przedmioty niezbędne do sypialni i zdrowego, komfortowego snu: https://expertsnu.pl/.

Śpij wygodnie – odpowiednia pościel

Nie bez znaczenia dla zdrowego snu jest pościel. Dlatego warto wiedzieć, że tę powinno się zmieniać, co około 2 tygodnie. Jeśli zaś chodzi o okrycie i poduszki, warto posiadać komplet na zimę i na lato. Kołdra zimowa zapewni nam ciepło i komfort w czasie chłodnych nocy, a letnia wersja pozwoli zasnąć mimo gorąca, dzięki właściwościom regulującym temperaturę ciała.